Rejser og ture

I løbet af året rykket vi ud af huset og er sammen på en anden måde. Når vi skifter rammerne ud og ryster posen, sætter vi fokus på det sociale og sammenholdet. I de nye omgivelser får alle nye oplevelser og nye venskaber blomstrer.

De fleste kommer til at snakke med nogle, de ikke plejer at snakke med får mulighed for at bo på værelse med nogen, de ikke bor med normalt. På turene har alle et ansvar for hinanden og for fællesskabet, og det er med til at udvikle alle elever socialt.

Vi tager typisk på en eller to udlandsture og et par hytteture i Danmark

Fælles Udlandstur

Hvert år tager hele skolen af sted på en udlandsrejse i løbet af foråret – og vi har opdaget, at Malta er skønt! Her danner hav, grotter og sydeuropæisk byliv rammen om vores fællestur.

Vi bor i små lejligheder med store fællesarealer, så der er plads til at vi alle kan samles og lave aktiviteter sammen. Men du skal også ud på tur med din kontaktgruppe og med dit linjefag – og udover det, er der mulighede for at vælge forskellige aktiviteter og ture på tværs af fag og kontaktgrupper.

udlandsrejse

Billede fra linjetur, hvor man kan se, de er i udlandet

LINJETUR

Hver linje tager typisk af sted på en større linjetur. Det er forskelligt fra linje til linje, hvor man tager hen, hvor længe og hvor ofte. Men alle tager på mindst en længere tur.

Flere linjer har før taget til Berlin, men linjeturen kan lige så vel være i Danmark. Det vigtigste er, at hele linjen laver noget sammen, som er relevant for linjen. Adventure har f.eks. være på XX og Basket i XXX.

Der er også linjedage i løbet af året, som nogle af linjerne bruger på at tage på tur. Du kan læse mere om linjedagene her. (link)

Introtur

For at starte året godt arrangerer vi en fed introtur i løbet af de første uger. Det er en god chance for at lære dine nye venner og en anden efterskole at kende. Vi samarbejder med Risskov Efterskole og skaber en spændende udveksling, hvor du får lov til at prøve noget helt nyt.

På turen handler det om fællesskab. Vi har masser af sjove lege og aktiviteter planlagt, som giver et godt grin og gør at du lærer dine nye kammerater meget bedre at kende.

Introturen er din chance for at skabe venskaber på tværs af elevflokken og få en fed start på året. Vi lover dig stadig en fed oplevelse, hvor du får mulighed for at skabe minder for livet sammen med dine nye venner.