10. klasse

Fagene du kender

I 10.klasse får du undervisning i dansk, matematik og engelsk. Du kan vælge at fortsætte med fysik og du kan vælge mellem tysk og fransk.
En 10.klasse består desuden af en uge i brobygning og en OSO-opgave (obligatorisk selvvalgt opgave).

I 10. klasse afslutter du året med skriftlige og mundtlige afgangsprøver i fra ministeriet udvalgte fag.

Valgfag og linjefag

Som 10.klasse vil du desuden have valgfag, det kan du læse mere om under valgfag.

Alle elever har linjefag, dem kan du læse om under linjefag.

Verdensmålsklassen

Hvis du skal på efterskole i 10.klasse tilbyder vi fra skoleåret 2020/21 også en prøvefri projektklasse med overskriften “Verdensmålsklassen” -læs mere om den under “Verdensmålsklassen”.

Skoletasken

På Svendborg Efterskole er skoletasken erstattet med den MacBook du får udleveret i starten af skoleåret. Det meste af undervisningen, er derfor digital. Du kan læse mere om de pædagogiske tanker bag her.