Undervisning

På efterskole har du i dagtimerne undervisning. Undervisning består af de boglige fag, du kender fra tidligere og linjefag. Skal du i 10.klasse, vil der også være tilvalgsfag og valgfag, du har desuden muligheden for at vælge prøvefri 10. klasse, der er en projektklasse, hvor de traditionelle fag bliver skiftet ud med projektundervisning, hvor du lærer at afvikle projekter inden for det, som du er optaget af.

Den blanding, der er på en efterskole af undervisning, aktiviteter og fritid, skal gerne udvikle dig, så du får mod og lyst til din fremtidige ungdomsuddannelse og til de uddannelser der kommer derefter.

Vi tilbyder dig et skoleår med både en traditionel samt en anderledes undervisning, et år der sikrer at du bliver klar til fremtidens udfordringer. Vi mener ikke, at man kun lærer ved at sidde i et klasseværelse og høre på læreren, men også ved at gå i dialog, tage ansvar for egen læring og gå aktivt ind i undervisningen.

Som elev skal du have mest muligt med dig, både fagligt og personligt. Vi vil sikre, at du tilegner dig færdigheder og kompetencer, der giver dig gode muligheder i et stadigt mere komplekst samfund.

Alle kommer med deres forudsætninger og vi tror, at alle har noget at bidrage med. At være dygtig betyder for os, at man er god til at samarbejde, ser andres kvaliteter og kompetencer og ikke er bange for at udfordre sig selv.